maandag 28 september 2009

Fortis Bank Nederland Singelloop Utrecht 10 km

Vandaag was het zover de Fortis Bank Nederland Singelloop te Utrecht. De oudste stratenloop van Nederland over 10 kilometer. Het inschrijfgeld viel wegens eerdere deelname aan de Jaarbeurs Halve Marathon mee, namleijk € 5,00.

Via twitter afgesproken met Aad bij de trappen van het gerechtsgebouw op het Vrouwe Justitiaplein te Utrecht. Daar was ook het meetingpoint van de weblogers. Om 10.30 uur met de auto naar Utrecht gereden om daar rond 11.30 uur aan te komen. Na te hebben geparkeerd in de expeditie van Hoog Catharijne en een broodje te hebben gegeten lekker rustig  naar het meetingpoint gelopen. De eerste die ik tegen kwam was Aad. Niet lang daarna kwam Johan al aanlopen. Deze had ik al persoonlijk leren kennen voor de Dam tot Dam By Night. Daarna volgde als snel John, Maarten en Steven. Voor de start had Johan nog gevraagd op wat voor tijd ik van start zou gaan. Ik hoop rond de 55 minuten te finischen had ik toen geantwoord. Daarna moesten we afscheid van elkaar nemen.

Deze snelle jongens hadden allen een gele sticker op hun startnummer. Wat inhield dat zij in een apart vak voor de grote groep mochten starten. Later bleek dat zij ongeveer 3 minuten eerder waren gestart. Ik moest aansluiten in de grote groep. Ik hoopte op een tijd onder de  52 minuten. Tijdens de Dam tot Damloop op zondag had ik 52.30 geklokt op het 10 kilometer punt.  Dat gaf goede hoop. Alleen was ik bang dat de tijd te hoog was gegrepen..Het parcours van de Singelloop is op sommige stukken best smal en inhalen in soms moeilijk. Tijdens de loop bleek dit ook het grootste probleem. Slalommen door de grote groep even inhouden en dan weer er links of rechts voorbij. Steeds loerend naar de openening in de grote menigte.Bij het 5 kilometer punt, die ik op 25,40 passeerde bleek ik toch goed op schema te liggen voor een tijd onder de 52 minuten. Begon wel wat last te krijgen van de warmte maar kon het tempo toch redelijk vasthouden. Op het eind kon er zelfs nog een klein sprintje van af om op 51.24 te finischen. Met een snelheid van gemiddelt 11,673 km/uur was dit voor mij een schitterende PR.



Meetingpoint Singelloop
(foto gemaakt door Aad)

Eind conclusie
Al met al was het een schitterende dag. Ik heb lekker gelopen. Kennis gemaakt met diverse weblogers die ik alleen maar via twitter en hun weblog kenden. Ook de tijd was voor mij een goede opsteker. Het gaf een bevestiging dat ik toch op de goede weg zit. Had zelfs het gevoel dat er nog iets meer in had gezeten.
Ga met een goed gevoel naar huis en morgen pak ik de training weer op voor de volgende loop welke gepland staat op zondag 18 oktober 2009 om 14.00 uur; De Mizuno Halve Marathon van Amsterdam.

Aad, bedankt voor de gezellige middag en tot de Bergrace op 6 november 2009.

4 opmerkingen:

  1. Ik vond het erg leuk je te ontmoeten. Gefeliciteerd met je mooie tijd. We gaan elkaar zeker weer zien bij de Bergrace by Night.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gefeliciteerd met je p.r. prima gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super gedaan Gerard! Gefeliciteerd met je PR en nu op naar A'dam!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd en een super PR!!!!.
    Dat gaat wat worden in Amsterdam.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen