zaterdag 24 oktober 2009

Duurloop 24 oktober 2009



Vrijdagavond na de late dienst doorgereden naar Ermelo. Hier staat onze stacaravan waar ik al een aantal weken niet was geweest door diverse loopjes, verjaardagen e.d. Na de drukte van de afgelopen weken een mooie gelegenheid om even tijd vrij te maken voor het vrouwtje. Ik had natuurlijk wel mijn loopkleding bij me.  Een weekend zonder te sporten zou teveel van het goede zijn. Dus dit weekend geen VUMC, Nike Human Race, Tijd van je Leven Loop of de Brabant Halve Marathon. Deze werden op afstand gevolgt via twitter.

Zaterdagochten rond een uur of 11 vanuit Ermelo erop uit gegaan voor een duurloop van 75 minuten. Lekker gelopen over de Ermelosche heide, door de Ermelosche Bossen en vervolgens terug door de Leuvenumse bossen om zo na 75 minuten weer terug te komen bij het startpunt. Werkelijk een schitterende omgeving om te lopen op een parcours dat geen meter vlak is, diverse soorten ondergrond kent en op elk moment van het jaar mooi is om op te lopen. Het maakt dan ook niet uit wat voor weer het is. Dus kort samen gevat een heerlijke omgeving om te lopen of te mountainbiken. Na afloop stond er na 75 minuten, 12,78 kilometer op de teller.

De overige trainingen van de afgelopen week na de Mizuno Halve Marathon waren op dinsdag een rustig loopje van 35 minuten (5,95 km) en donderdag een loop over 55 minuten (9,65 km). Dit bracht het weektotaal op 28,38 kilometer.

Hoop morgen nog even tijd vrij te kunnen maken om even lekker een uurtje op de mountainbike te fietsen.

1 opmerking:

  1. Gerard,

    Mooie trainingsweek!
    Mag ik vragen wat voor schema jij gebruikt? Ik merk zelf dat als ik zonder schema werk, de loopjes vaak worden "vergeten"...... M.a.w. ik moet echt een goed schema hebben!

    Groeten,
    Herman

    BeantwoordenVerwijderen