zondag 31 januari 2010

Trainingen week 4 en meer

De maand Januari werd afgesloten met een rustige trainingsweek.
Dinsdagochtend 26 Januari, al vroeg uit de veren. Het vrouwtje moest werken dus al vroeg wakker. Rond 08.45 uur op pad gegaan voor een trainingsloop van 45 minuten met hierin 10x een versnelling van 1 minuut.  Onder zeer koude omstandigheden, lees - 6,5, op pad gegaan. In totaal 7,87 kilometer gelopen.
Woesndagochtend 27 Januari , ook vandaag weer vroeg wakker. Gelijk maar op pad gegaan voor een training van 75 minuten. Het was iets minder koud dat gisteren, nl: -4. Op het programma stond,45 minuten D1 en 15 minuten in D2. Dit geheel afgesloten met een extra 15 minuten in D1. In totaal 75 minuten op stap geweest, waarin 12,71 kilometer werd afgelegd.
Zaterdagmorgen iets later wakker dan gepland. Ging dus  pas om 11.00 uur de deur uit. Moest 's middags ook nog werken van 15.00-23.00 uur. De training dus maar wat ingekort.  Er was de afgelopen avond/nacht flink wat sneeuw gevallen. Had wel verwacht dat het parcous grotendeels sneeuwvrij zou zijn. Dit viel echter vies tegen. Al met al was het toch goed te doen. Heb toch nog 65 minuten kunnen lopen en in totaal 11,74 kilometer afgelegd. Deze week 32,32 kilometer afgelegd. Dit bracht het totaal in Januari op 186,07 kilometer. Had van te voren op meer kilometers gehooopt. De schouder blessure heeft echter wat roet in het eten gegooid. Op naar Februari met een aantal mooie lopen op het programma.

Dinsdagavond heb ik mij ingeschreven voor de Be More Ultra-Tour.
Sta ingeschreven onder startnummer 25. De bedoeling is dat ik een keertje 30 kilometer ga meelopen als voorbereiding op de 30e Fortis Marathon Rotterdam. Ik denk dat het de woensdag gaat worden tijdens de etappe Zwolle. Kan ik mooi de start van de Be More Ultra-Tour meemaken.

Heb gelukkig aangegeven dat ik later ga beslissen wat ik ga meelopen. Er staan nog twee opties open voor mij. Dat is de donderdag de avondetappe Heemskerk by Night en de etappe in Apeldoorn. Nadeel van Apeldoorn is dat ik dan maar een rustdag heb na de 30 kilometer voor de Circuit Run. Weet niet op dat voldoende is voor mij. Ik zal komende maand gaan kijken hoe ik herstel na de 30 van Schoorl en de 27,5 tijdens de Midwinter Marathon. Hoop dan een definitieve keuze te kunnen maken.
Zaterdag wordt dan een rustdag en zondag start  in dan in de 3e Runner's World Circuit Run. Heb beide vorige edities ook meegelopen. Had me daar ook al voor ingeschreven. 's Avond wil ik naar het feest bij Nike ter afsluiting van de Be More Ultra-Tour.




Vrijdagmiddag is mijn vrouwtje langs geweest bij de eigenaar van C1000 Gildeplein Purmerend om het toegezegde sponsorbedrag op te halen. Het bedrag zal in zijn geheel  tegoede komen aan de actie van HarTlopendewebloggers voor de Hartstichting. Ik hoop maadagmiddag nog de naam van een tweede sponsor te kunnen noemen. De toezegging is er, maar eerst zien dan geloven.


Zaterdag nog even langs geweest bij de Media Markt te Utrecht. Deze hadden een mooie actie; Geen BTW en dat scheelt toch 19%.  Aangezien ik een leuk bedrag krijg van de baas i.v.m. mijn 25 jarig jubileum, heb ik mij zelf maar eens verwend met een nieuwe digitale compact camera, de Panasonic DMC FX60.
De oude een Canon Ixus 60 deed het nog wel maar de Panasonic heeft een paar mooie opties zoals 5x zoom, sportstand en 12,1 MP.

7 opmerkingen:

  1. We verwachten mooie foto`s van je hardloopevenementen. te beginnen in Schoorl.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je 25 jarig jubileum. Da's een mooie Panasonic, met sportstand zelfs.
    Super dat je de C1000 als sponsor voor de hartstichting hebt binnen gehaald. Bedankt !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie trainingen en ondanks de schouder blessure toch nog een respectabel aantal kilometers.
    Gelegenheden genoeg om de nieuwe camera de komende tijd uit te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik zoek ook nog een keer een fototoestel dat een beetje sportbestand is... succes met je trainingen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker weekje & mooie plannen. Ga je zien in Schoorl.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je de 1e etappe gaat lopen. Ik ga je een mooie omgeving laten zien!! Tot dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie trainingsweek achter de rug.
    En ook ik weet nog niet wat precies te gaan doen met de BMUT, ben wel aangemeld maar ga dat ook later nog invullen

    BeantwoordenVerwijderen