zondag 9 mei 2010

Mei trainingsupdate

De laatste weken gingen niet zoals verwacht. De linker knie is nog steeds gevoelig sinds de Rotterdam Marathon. Het lopen is flink minder geworden. Loop nu 2 a 3 keer per week een half uurtje. Heb wel het fietsen weer een beetje opgepakt.  Ben weer rustig aan begonnen met het kweken van zitvlees.

Dinsdagavond heb ik mij ingeschreven voor de 120 kilometer Toertocht Granddepart op 1 juli te Rotterdam.
Dit na een bericht op twitter van Martine en na het lezen van haar blogje over deze toertocht.

Dit is de officiële tocht van Le Grand Départ in Rotterdam en zal starten voor voetbalstadion de Kuip en eindigen op het evenemententerrein Zuiderpark nabij Ahoy, dat het epicentrum is van de start van de Tour de France in Rotterdam.

Op zondag 2 mei en op donderdag 6 mei, heb ik een half uurtje gelopen. In totaal liep ik 11.26 kilometer. Woensdagochtend heb ik nog even 75 minuten op de racefiets gereden. Toen kwam
ik op 32,6 kilometer.


Het weekend heb ik doorgebracht in Ermelo. Ik heb daar weer eens lekker door de bossen en over de heide van Ermelo en omgeving kunnen fietsen. Totaal werd er 60 kilometers op de mountainbike gefietst.

Totaal kwam ik op 11,2 loop- en iets meer dan 92 fietskilometers in de eerste 9 dagen van mei.

9 opmerkingen:

  1. Vervelend dat je knie het nog niet goed doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Balen dat de knie nog steeds niet hersteld is, maar goed dat je je conditie met fietsen op peil kunt houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vervelend dat je nu 4 (?) weken na Rotterdam nog steeds last hebt van je knie, maar fietsen kan je gelukkig wel en is ook een mooie hobby van je

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed uitzoeken wat het probleem precies veroorzaakt en wat je voelt. Het zou nu toch wel een stuk beter moeten zijn/klachtenvrij moeten zijn.
    Fysio?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel succes met de loop- maar ook met de fietstrainingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. fietsen is prima zeg ik uit ervaring, zorg ervoor dat je met lopen niet over de grens gaat anders ben je straks net zo aan het klooien als ........ succes Gerard!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. is erg he dat je niet lekker kunt lopen, wat je wilt lopen... hou het rustig. fietsen kan je ook goed

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Na R'dam mag je best wel even rust nemen van het lopen. Geniet van het fietsen en als alles weer goed hersteld is weer lekker gaan lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vet cool, die Grand Départ......jammer dattik nog geen fietsie heb......geen Cervélo centjes hehehe

    BeantwoordenVerwijderen