maandag 30 augustus 2010

Gooische Run 15 km

Zondagochtend al op tijd van huis gegaan voor de Gooische Run. Je weet het maar nooit als je over de A1 moet. Het zat mee op de A1. Ik was dus ruim op tijd aanwezig. Ik zou vandaag de Gooische Run gaan lopen met Marco, John en Ans.


De route bestond uit 3 rondjes van 5 kilometer. Het weer zat echter niet mee. Het kwam echt met bakken uit de hemel. Net voor de start werd het droog. Na het startschot ging Marco er als een haas vandoor. Nadat hij een keer op ons gewacht had ging hij verder in zijn eigen tempo.


John en ik liepen lekker samen verder. De ene keer liep hij op kop de andere keer liep ik weer voorop. Na ongeveer 3 kilometer kregen we nog even een flinke plesbui te verwerken. Gelukkig bleef het daarna enigzins droog op een paar spetjes na. De kilometers vlogen voorbij. Voor mij gingen deze kilometers eigenlijk net even te hard. Iedere kilometer ging namelijk onder de 5 minuten. Ik wist niet of ik dat wel zou volhouden. Na een kilomter op 7 a 8 viel er doordat ik wat te drinken pakte een klein gaatje tussen John en mij. Bij de tweede doorkomst bleek dit gaatje 8 seconde te zijn. Ik had hem nog steeds in het zicht maar kon het gat niet dichtlopen. Het ging mij al hard genoeg. Even later zag ik dat hij nog versnelde en het gat nog groter werd. Zelf kon ik met enige moeite het vrij hoge tempo toch nog vasthouden. Dit leverde mij een mooie eindtijd van 1.10.03 op. Jammer dat de afstand volgens de Garmin maar 14,61 kilometer was. Ondanks dat een flinke verbetering van mijn PR. Deze stond op 1.17.07.

Ik kon al met al toch tevreden terug kijken op deze loop. De gemiddelde kilometertijd was 4.47. Zo snel had ik nog niet eerder gelopen. Bovendien was iedere ronde steeds iets sneller gegaan. Namelijk: 23:34 - 23:18 - 23.13.

Ook Marco had super gelopen en zijn PR verbeterd tot 1:06:42.
Ans liep echt super en verbeterde haar PR en kwam tot 1:24:53.
John liep zijn 14.61 kilometer in 1:09:15.

Uiteraard werd daar in Cafe het Loetje nog even over nagepraat onder het genot van een hapje en drankje.
John, Ans en Marco bedankt voor deze gezellige middag. De volgende loopdate staat alweer gepland.

Natuurlijk werd er afgelopen week nog getraind.
Maandag na de dagdienst nog even 40 minuten gelopen. Helaas was het weer wat minder met zware windstoten en was het af en toe oppassen voor vallende takken. Er werden 6.39 kilometers gelopen.


Woensdag was het tijd voor een duurloopje.In de ochtend op pad gegaan. Onder redelijke omstandigheden met af een toe een klein zonnetje werden de kilometer afgelegd. Ik wilde ongeveer anderhalf uur lopen voordat ik weer naar Utrecht moest voor een late dienst. Uiteindelijk werd er in 1.40 uur 16,11 kilometers gelopen.

Vrijdag ochtend voor de late dienst nog even iets meer dan een uurtje gelopen. In totaal 10.52 kilometer gelopen in 1:01:31.

Dit bracht het weektotaal op 47,6 kilometer. Ook deze week weer vier trainingen gedaan. Het gaat de goede kant op.

16 opmerkingen:

  1. wow, hoop pr's daar in het Gooi! van harte Gerard

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het werd weer eens tijd samen te lopen Gerard Schoorl ....... zolang geleden ! Toen was jij degene die ff gas gaf ;-) Bedankt voor je gezelligheid en humor ik heb er van genoten en dat natte pak.... who cares! Hou de knie in de gaten enne heel houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Na ons marathon avontuur was het weer gezellig samen lopen. Iets harder dan de bedoeling was maar, je hebt je pr dan ook dik vet scherper gezet. En voor die 400 meter tellen we er voor het gemak nog 1,5 minuut bij op. Nog steeds snel. See u soon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja knap hoor, mooie tijd petje af.

    Groet Mo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 7 min eraf!! Dat zal je vaak meer gebeuren! Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow 7 minuten eraf is wel een heel nette verbetering van je PR

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het gaat zeker de goede kant op. Gefeliciteerd met je PR.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. PR van 7 minuten Gerard, erg knap man, ik wou dat ik dat ook kon, sterk bezig!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Proficiat, gefeliciteerd met een mooi PR.
    Je bent weer helemaal op de goede weg terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met je mooie PR! Niet op de Garmin letten, gewoon noteren als 15km PR!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je bedoelt cafe Loetje van de lekkere biefstukken?! Yummy!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi pr, 7 minuten eraf, tof zeg!!!! Proficiat!!! http://triatleet.web-log.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jammer dat de afstand te kort was, anders een heel mooi PR.

    P.s. eindelijk de feeds op je site gevonden. Kan je nu wat trouwer volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mooi gedaan Gerard... 7 min. is een flinke hap van je p.r af

    BeantwoordenVerwijderen