dinsdag 2 augustus 2011

Zwerftocht Ermelo e.o

Maandagochtend een duurloop gelopen in de omgeving van Ermelo. De geplande duoloop werd op het laatste moment via een tweet afgezegd. Dus geen rondje in de omgeving van Apeldoorn, maar eentje in de omgeving van Ermelo.

Na de teleurstelling te hebben weggespoeld met een aantal kopjes koffie en te hebben gegeten, heb ik mijn spullen in orde gemaakt voor een zwerftocht over de heide en door de bossen in de omgeving van Ermelo.
Rond 10.00 uur van start gegaan voor de eerste kilometers. Na een kilometer of 6,5 eens een keer linksaf geslagen om een voor mij onbekend stuk bos in te lopen. Het bleek geen verkeerde keus. Via schitterende route liep ik steeds verder het bos in. Steeds op gevoel vervolgde ik mijn weg.

Na verloop van tijd werd het weer eens tijd om weer een beetje in de richting van Ermelo te lopen. Hier er daar even geholpen door een wegwijzer van de ANWB kwam ik na ongeveer 19 km in Putten uit.  Om vervolgens weer via de bossen naar Ermelo te lopen. Na nog een kleine extra lusje, stond ik na 27 kilometer weer voor de caravan.

Al met al een schitterende loop door een mooi stukje natuur. Ik denk dat ongeveer 10% verhard was.
Gegevens: totaal 27 kilometer in 2.44.55 wat neer kwam op 6.06/km.

6 opmerkingen:

  1. dit zijn de betere. kijken waar je uitkomt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed bezig. Weer een lekker duurloopje in een mooie omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lekker zo'n zwerftochtje, eens een onbekend gebied induiken en gewoon toch 27km meepikken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie afstand Gerard. Gewoon kijken waar je terecht komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een hele mooie loop zeg, dat moet ik ook een keer proberen! Ben best jaloers op die mooie omgeving daar!

    BeantwoordenVerwijderen