zaterdag 16 januari 2010

Duurloop Ermelo


Vrijdagavond na mijn late dienst naar Ermelo gereden voor een weekendje in de bossen. Zaterdagochtend had ik een duurloop in de planning. Ik loop zonder schema dus kijk altijd onderweg wel hoe het gaat en hoelang die duurloop wordt. In de bossen lag nog te veel sneeuw. Wilde geen risico lopen dus maar de weg op.

Om 10.15 uur vervolgens van start gegaan. Het eerste stuk rustig aan gedaan richting de openbare weg. Het stuk van mijn caravan naar de openbare weg was spekglad.

Vanaf de camping eerst richting het centrum van Ermelo om van daaruit richting Harderwijk te lopen. Net voor Harderwijk weer rechtsaf richting Ermelo. Ter hoogte van Ermelo had ik net iets meer dan 11,5 kilometer op de teller staan. Ben dus maar doorgelopen richting Putten. Even voorbij Putten, zal rond de 17,5 kilometer zijn geweest, ben ik weer omgekeerd om via Putten weer naar Ermelo te lopen.  Merkte toen dat er toch wel een stevige frisse wind stond. Dit mocht echter de pret niet drukken. Uiteindelijk ben ik 2,25 uur onder weg geweest voor een heerlijke duurloop. In totaal toch 25,5 kilometer gelopen onder zeer goede omstandigheden.  Kijken of de komende week nog een lange duurloop in kan plannen op de donderdag of vrijdag. Deze maand helaas geen evenement. Ze worden bij bosjes afgelast. Zullen moet wachten tot 14 februari 2010.


10 opmerkingen:

  1. 25 km ruim dat is al niet niks. De niet loper snapt hier helemaal geen bal van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor je het weet staan we in Schoorl (in het rood ;-)) aan de start.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede duurloop gedaan en ben je goed op weg. Evenemten worden inderdaad bij bosjes afgelast, maar ga je zien op 14 feb.
    Groet, Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een best rondje... ga zo door Gerard

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Da's een mooie training zeg....lekker zo'n afstand.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Welke camping zit je in Ermelo, Bonanza? Heb vroeger op het Verscholend Dorp gestaan in Harderwijk. Later nog een tijdje in Hulshorst gewoond maar wat een geweldige omegeving is het daar. Helaas hield ik toen niet van hardlopen dus heb veel gemist in die tijd.
    Maar je hebt de veilige route genomen zo te zien en mooie afstand, zal eens kijken of ik je kan evenaren komend weekend..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 14/2 in Schoorl ? Maakt U zich geen zorgen ; die wedstrijd is het wachten meer dan waard !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schoorl zal niet afgelast worden neem ik aan. Geen stuifsneeuw duinen tegen die tijd.
    Mooie afstand gelopen zeg.

    BeantwoordenVerwijderen