woensdag 7 april 2010

Brooks Halve Marathon Utrecht

Maandag 2e paasdag stond voor mij de Brooks Halve Marathon van Utrecht op het programma. Het zou een rustige 21 kilometer worden zo zes dagen voor de 30e Fortis Marathon Rotterdam. De afspraak was dat ik met John een groepje zou gaan hazen voor een tijd onder de 2.10.

Ruim op tijd van huis gegaan. Na de auto geparkeerd te hebben in de expeditiekelder van Hoog Catharijne, op zoek gegaan naar John en Marco. Deze stonden net voor de laatste bocht voor de finisch. John was daar druk met zijn fototoestel in de weer.

Daarna werd het tijd om het startnummer en het shirt op te halen. In de Jaarbeurs nog even met Gert gesproken. Deze zou zich bij de pacers aansluiten van 1.55 aansluiten.
Na het omkleden de tas in de auto van John, welke geparkeerd stond voor de Jaarbeurs,  neergelegd om vervolgens naar het startvak gelopen. 




Het duurde wel even voor we de startlijn waren gepasseerd. Zoals gewoonlijk staan wij altijd achteraan in het startvak. Met John en de vier volgers ging ik vervolgens op pad voor een tijd onder de 2.10. Al gauw sloten andere deelnemers zich bij de groep aan.

Er werd eerst een stukje om de Jaarbeurs gelopen om vervolgens via de Vleutenseweg, vleutensebrug, de Meern in te lopen. We zaten goed op schema. De dames (Ans en Jolanda) en heren (Erwin en Pim) konden het tempo goed volgen. Tot ongeveer 10 kilometer bleef de groep bij elkaar. Op de Zandweg in De Meern, bleek dat Ans en John ongeveer 10 meter achter ons liepen. Dit werd langzaam iets meer. Toen ik om een gegeven moment weer achterom keek, gaf John een teken om door te gaan. Met een uitgedund groepje  (Jolanda, Erwin en Pim) ging ik dus verder. Met als doel te finischen binnen de 2.10 uur.

Ondeweg nog aangemoedigd door  Ronald en Jewee . Deze hadden zich zo opgesteld dat zij de lopers van de hele en de halve marathon twee keer konden zien. Met fototoestel en megafoon stond hij daar.

onze supersupporter RR


Al eerste verloren we Erwin. Deze had het moeilijk bij de brug over het Amsterdam Rijnkanaal. De laatste twee kilometer kreeg ook Jolanda het moeilijk. De finisch kwam echter snel naderbij en onder aanmoedigingen van Pim en mij gooide ze er nog een tandje bij. Uiteindelijk passeerde wij op 2.08.26 de finisch. Niet veel later volgde Erwin. De missie was geslaagd. Een mooie tijd net onder de 2.10 en voor mij een rustige halve marathon.


Op 2:12 kwamen John en Ans, net na Tino en Pauline over de streep.


De rest van de week lekker rustig aan. Samen met John ga ik zondag van start in de 30e Fortis Marathon Rotterdam. John wil finischen binnen de vier uur. Ik hoop dat ik hem kan volgen en dat wij samen kunnen finischen. Een marathon is voor mij echter onbekend terrein. We zien wel waar ik uitkom.



Langs deze weg wil ik iedereen bedanken voor de gezellige dag. Running Ronald en John bedankt voor de foto's.

Zie voor meer foto's: Fotoalbum Halve Marathon Utrecht

13 opmerkingen:

  1. Het was weer een leuke dag. Bedankt voor de assistentie bij het hazen. Jij hebt er in ieder geval voor gezorgd dat minimaal 2 lopers een pr in de wacht konden slepen.
    Zondag zijn wij aan de beurt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi trainingsloopje. Succes volgende week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi haas werk Gerard en ja, dat je al zei, zondag mag je aan de bak in R'dam.. dat gaat helemaal goed komen. Heeeel veel succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Netjes! Lekker rustig gelopen zo 6 dagen voor je grote dag! En dan nog gehaasd ook en plezier gehad; helemaal top toch. Ik ben nog heel eve blijven kijken naar de finish van de 1/2, maar kreeg het erg koud daar in de wind en ben dus naar huis gegaan en heb je dus niet meer gezien.Nu lekker rustig, koolhydraten gaam stapelen en dan los in R'dam; je bent er klaar voor en het komt goed!
    groet, Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lopen jij en John toch lekker makkelijk.
    Goede generale.
    Leuk je een keer aan te moedigen.
    Samen op weg naar een formidabele Rotterdam marathon.
    Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi haasklusje !! Ik zie je zondag !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi loopje voor je... nu gaat het zondag gebeuren. je bent goed getraind, dus je moet er voor gaan.. tot zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk om zo in een groepje een HM te lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammer dat ik dit hele groepje bloggers gemist heb.
    Lekkere voorbereiding voor je eerste hele! Succes in Rotterdam. Laat je lekker in de flow meegaan, samen met John!
    En geniet! De eerste Hele vergeet je nooit meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi rustig gelopen haas! Zondag heel veel succes in Rotterdam!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lekker gelopen en genoten Gerard.Mega veel succes Zondag in Rotterdam.Hoop dat het een hele mooie ervaring voor je wordt!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie generale voor Rotjeknor en een marathon is maar 7km lang, de laatste namelijk.
    Rustig aan starten en je zal zien dan je na 32 km velen gaat inhalen.
    Sucses en plezier.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het plan is om zondag met de racefiets naar R'dam te komen en ergens rond de Kralingse Plas te gaan staan. Hoop jullie te zien langsrennen! Of ik daarna nog thuiskom... ;-)

    Veel succes en plezier gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen