maandag 10 januari 2011

PWN Halve Marathon van Egmond

Zondagochtend op tijd vertrokken naar Egmond. Na de gebruikelijke rit met de auto gevolgd door een ritje met de pendelbus was ik dan ook redelijk op tijd aanwezig in de sporthal. In de sporthal nog even gesproken met Jan. Helaas ben ik Jan kwijt geraakt tijdens het wegbrengen van onze tassen  Buiten troffen wij nog Kees en John aan. Beide nogal luchting gekleed. Deze zouden starten in het wedstrijdvak en weer op pad gaan voor hun onderlinge wedstrijd.

Onderweg naar de startvakken ging de telefoon. "Waar ben je nou" waren de woorden van hardlopendeboer? Meneer had nog even een startnummer geregeld via Maurice. Ik had hem halverwege de week nog gevraagd of hij mee ging naar Egmond. Nee niets voor hem en ik ben nog verkouden was het antwoord. Daar stond hij dan met Ans. Wat aan de late kant. Dus Ans offerde zich maar op om aan te sluiten in de rij voor het afleveren van zijn tas. Toen werd het nog haasten naar het startvak. Veel te laat om nog te starten in het Le Championvak. Toen kwam de aap uit de mouw. Meneer had een date met Jolanda.
Deze had echter een startnummer voor het allerlaatste startvak. Dus moesten we nog even wachten voor de start. In het startvak ook nog even gesproken met Jaco. Deze zou op eigen tempo een mooie race lopen.


Al heel snel kwam het gesprek op de PR van Jolanda. Zij wilde wel graag haar PR aanscherpen in Egmond. Dus gingen we op pad voor een tijd onder de twee uur. Het strand was goed te belopen. Er was een brede strook beschikbaar. Wel stond er een harde wind die schuin van voren kwam. Het is wel eens anders geweest in Egmond. Om en om liepen John en ik op kop. Zoveel mogelijk proberen om Jolanda uit de wind te houden. Onderweg werden veel lopers ingehaald. Het inhalen in de duinen ging even wat moeilijker. Het is daar best smal. Maar na de duinen ging het tempo flink omhoog. Op de bloedweg werd het nog even flink bikkelen tegen de koude wind in om uiteindelijk in 1.53.09 de finisch te passeren.

John, Ans en Jolanda bedankt. Het was een leuke halve Marathon.

18 opmerkingen:

  1. Mooi Jolanda aan haar PR geholpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer dat ik jullie niet meer gezien heb! Of jullie zijn me ongemerkt gepasseerd of ik zat al aan de koffie want het begon ons helemaal te duizelen met al die voorbij hobbelende atleten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi haaswerk van John en jou.
    En zo in je programma voor 2011 te zien ga ik je binnenkort weer zien in Apeldoorn, Schoorl, Alphen en natuuuurlijk in Rotterdam. Tot dan !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hihi wat "TheRunninggirl" al niet te weeg kan brengen... maar jullie hebben haar aan een super mooi PR geholpen, ik zou er zo voor tekenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gelopen Gerard en leuk om je weer eens gesproken te hebben.Zal nog wel vaker gebeuren denk ik :-) Mooi haaswerk trouwens.......toppie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi haaswerk, is altijd moeilijk met strand, duinen en wind

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Egmond stond niet op mijn lijst voor 2011, totdat Maurice besloot toch maar niet van start te gaan. Leuk dat we toch samen gewerkt hebben om Jolanda aan een mooi pr te helpen. Ook deze was weer gezellig, maar wel erg druk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker gelopen in het mooie Egmond, en mooi om Jolanda aan een PR te helpen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed gelopen en Jolanda aan een PR. Knap ondanks het zware parcours.

    Groet Mo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Is het je ook opgevallen dat ik me hoofd door het verkeerde gat van de cape heb?
    Leuk je even gesproken te hebben. Jammer dat je over pilletjes begon.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Weer een mooie presatie. Mooi haaswerk. Leuk als John en Ans onverwacht opduiken. Altijd LOL.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jullie zijn een stelletje galante mannen! netjes haar uit de wind houden en een PR flink aanscherpen. Goed gedaan. (en ik kan het weten. Remember Dalfsen?)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vond het erg leuk om kennis met je te maken en ben erg blij dat jij en John me aan een mooi pr hebben geholpen..!!
    Zonder jullie had ik het echt niet gered..
    Een volgende keer drinken we er wel 'n borreltje op..:)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Drukke loop, maar het blijft een bijzondere loop. Mooi haaswerk van John en jij.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is altijd gezellig op met die Hardlopende Broeder Boer te lopen en zeker als je ook nog een gezellige dame naar een mooie PR helpt heb je het helemaal voor elkaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het liedje "op zoek naar Jolanda" kreeg dus een happy end. Well done boys!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gerard de haas, de dames even uit de wind zetten, galante heren, noem ik dat, dan nog zelf mooi lopen, sterk het jaar gestart Gerard !

    BeantwoordenVerwijderen