maandag 7 maart 2011

Topdag in Alphen

Zondag werd een topdag voor mij in Alphen. Op tijd vertrokken naar de Rijnstreekhal in Alphen. Hier had Ronald een aparte vip ruimte gereserveerd voor de webloggers/twitteraars. Al gauw liep ik Rinus tegen het lijf. Na Roanld even begroet te hebben even zitten praten met Rinus. Al snel liepen  de andere webloggers/twitteraars binnen; John en Ans, Jacqueline, Daniëlle, Marco, Frank, Sierd, Falco, Patricia en Marinka.



Vervolgens samen met John en Frank even wezen inlopen. Na het inlopen konden Frank en ik  zo het businessvak inlopen. Zo stonden wij ineens lekker vooraan in het startvak. In het startvak werd nog even de plan van aanpak doorgesproken. Frank wilde voor een tijd van 1.50-1.55 gaan. Ik wilde rond de 1.40 gaan lopen. Al snel klonk het startschot. Na elkaar succes gewenst te hebben ging ieder voor zich op pad. Ik wilde proberen om rond de 5.15 de kilometer te  lopen en indien mogelijk rond de 15 kilometer nog even te versnellen. De eerste kilometer ging dat goed. Deze werd gelopen in 5.15. Daarna gingen de kilometers in 04.50. Het ging echt super. Op de Oranje Nassausingel, rond kilometer 9, kon ik aansluiten bij een groep lopers die voor de 1.40 gingen. Het was een paar honderd meter voordat we linksaf zouden slaan en we tegen de wind in de Oostkanaalweg op moesten. Een stuk met toch flink wat wind tegen. Even lekker schuilen in de groep en even rust nemen. Net voordat we weer de brug over moesten om via de andere zijde van de Oostkanaalweg terug te lopen kwam ik naast de pacer te lopen. Een plaats die ik niet meer zou afstaan tot bij het keerpunt op de Burgemeester Bruin Slotsingel. Ik denk dat dat rond de het 16 kilometerpunt was.  Daar besloot ik om de laatse kilometers nog even door te trekken en de groep achter mij te laten. 



Met de tijden 04.46, 04.32, 04.30 en 04.24 werden de laatste kilometers afgelegd. Met als eindresultaat een 1.37.12. Een verbetering van ruim 10 minuten ten op zichte van vorig jaar. Echter vorig jaar werden de eerste 12 kilometers vrij rustig gelopen en daarna pas gas gegeven. Na afloop was er gelegenheid om nog even te douchen en wat na te praten onder genot van een drankje in de sporthal. Ronald bedankt voor deVIP ruimte en de aangeboden drankjes het was top. Allen bedankt voor deze topdag.
John en Ans gefeliciteerd met jullie PR. Marco top dat je weer pijnvrij hebt kunnen lopen. Volgende week zaterdag start ik in het mooie Kampen op de 32 kilometer.

12 opmerkingen:

  1. Je kent je eigen kracht gewoon niet. Weggaan op 1:40 en daar toch maar mooi ff 3 minuten onder blijven. Je gaat op het juiste moment (25 april!) pieken. Het klopte gisteren gewoon, vandaar de goede tijden ondanks de wind en de langzamere 10 km lopers in de laatste kilometers.
    Zaterdag alweer de volgende mooie (duur)loop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een progressie ... van harte gefeliciteerd met je mooie tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En alweer een PR; je blijft sterk doorgaan Gerard, gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je bent goed bezig broer !
    het gaat helemaal goed komen op texel !
    wat maak je een progressie niet normaal, PR na PR, nu de enkel nog even heel houden en dan.........PLOP Champagne !
    Gefeliciteerd !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed gelopen!! Gefeliciteerd met je PR! Drankjes en VIP ruimte dik verdiend dus! Dank voor je komt naar 'mijn' loop ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar is tie weer: PR!!
    Heb alle vertrouwen erin dat je ook weer een mooie tijd gaat lopen in Kampen, maar dat zullen we komend weekend wel achterkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het zat er al in natuurlijk... als je goed gaat, dan komt het er gewoon iedere keer uit. vasthouden en pieken op de juiste momenten. gefeliciteerd

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Das een mooie tijd Gerard, goed gelopen! Tot zaterdag. Ik mag wel uitkijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het houdt niet op hè? Alweer een PR, en wat voor één. Super gedaan. Dat gaat nog wat worden daar op Texel.
    Tot zaterdag, neem je draagzak mee, dan kan ik erin!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je gaat lekker Gerard.Hopelijk piek je echt wanneer Texel daar is.Zie je in Kampen Zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd en wat een verbetering van je PR tijd, top.
    Mooi verslag en fijn je even gesproken te hebben in de sporthal.
    Veel plezier in Kampen.

    BeantwoordenVerwijderen